Sunday, February 3, 2008

Victor Felea 1923 - 1993 Tribute Site

Boffin1157's 'Blog'

Site comemorativ Victor Felea

Situl  este dedicat memoriei tatălui meu. Poate fi accesat la adresa
http://www.freewebs.com/victorfelea/index.htm
dar şi din link-ul din dreapta acestei pagini de blog.

În 28 martie vor fi 15 ani de cînd ne-a lăsat să ne descurcăm singuri în lumea aceasta. De asemenea, la 24 mai vom aniversa 85 de ani de la naşterea sa.

Toţi cei care l-au cunoscut şi îi ştiu modestia proverbială, îşi mai amintesc poate oroarea de a fi prea vizibil care i-ar fi putut afecta singurătatea şi independenţa. Iată o însemnare din 3 martie 1955:

Aş fi putut, poate, să fiu un om de succes, dar am preferat să fiu comod, liber, să nu mă supun unor obligaţii plictisitoare. N-am vrut să mă transform decît în măsura în care am socotit că aceasta este strict necesar, fără să-mi silesc conştiinţa la salturi acrobatice; n-am mimat o atitudine de faţadă. Asta explică rămînerea mea în umbră, eticheta de personaj cenuşiu, necunoscut. Mi-am dat seama totdeauna de acele prilejuri cînd ar fi fost de ajuns să fac un gest pentru a fi săltat la suprafaţă. Totuşi, am lăsat să-mi scape toate ocaziile, pentru că am simţit că nu o să pot suporta prea multă vreme hărţuiala, apreciind că-mi sînt mult mai necesare singurătatea şi independenţa. Şi dacă din cauza or am rămas fără avantajele popularităţii, am totuşi satisfacţia de a-mi fi păstrat nealterate gustul şi sensibilitatea, credinţa în arta adevărată izvorîtă din sinceritatea şi frumuseţea inimii omeneşti."(Jurnalul unui poet leneş, Albatros, 2000, pg.12).

În ciuda cestui fapt, am socotit că prezenţa lui pe Internet ar facilita cunoaşterea operei sale şi i-ar aduce cititorii pe care îi merită.

Prin urmare, acest site, precum şi acest blog cu numele lui,  co-autorate de mine şi logodnicul meu, Peter James, sunt ambele "works-in-progress" şi aşteaptă contribuţii de la toţi cei care l-au preţuit şi iubit pe tatăl meu, precum şi de la toţi aceia care vor ajunge să-l îndrăgească pe această cale.

Vă invităm să le vizitaţi ca oaspeţi dragi ai celui care este, astfel, între noi, omul de mare calitate sufletească şi intelectuală, poetul delicat şi discret al peisajelor interioare, precum şi criticul mereu gata să recunoască adevăratele valori.

No comments: